ePUAP elektroniczny podpis stanowi darmową alternatywę dla elektronicznego podpisu kwalifikowanego, potwierdzonego certyfikatem. Pozwala on załatwić wiele spraw urzędowych, takich jak pozyskiwanie zezwoleń, koncesji, dotacji z Unii Europejskiej, rejestracja pojazdu czy rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych. Wkrótce również będzie on niezbędny do przeprowadzenie procedury elektronicznej rejestracji spółki w ministerialnym systemie online.
ePUAP elektroniczny podpis pozyskuje się zakładając konto w elektronicznym systemie ePUAP mogą go Państwo znaleźć na stronie (ww.epuap.gov.pl) oraz składa wniosek. Następnie należy udać się do jednego z punktów np. Urzędu Skarbowego, Starostwa Powiatowego albo Urzędu Miasta i Gminy w celu umożliwienia zweryfikowania danych wprowadzonych do wniosku oraz potwierdzenia naszej tożsamości na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Tożsamości nie muszą potwierdzać jedynie te osoby, które uprzednio zainwestowały w kwalifikowany, certyfikowany e-podpis.