Od 31 października 2021 roku na stowarzyszeniach ciąży obowiązek zgłoszenia do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Nowy obowiązek związany jest z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzm.
Zgłoszenie stowarzyszenia do CRBR można dokonać w formie elektronicznej na portalu internetowym Rejestru. Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych stanowi bazę informacji o osobach fizycznych, które sprawujących kontrolę nad danymi podmiotami gospodarczymi i mają moc decydowania o ich działalności.
Zgłoszenie stowarzyszenia do CRBR powinno zostać wykonane w ciągu 7 dni od dnia założenia stowarzyszenia lub zaistnienia zmiany, jednak ważne, aby stowarzyszenia już działające zgłosiły się do CRBR przed końcem stycznia 2022 roku. Niewypełnienie tego obowiązku może wiązać się z wysokimi karami finansowymi.
Zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania dotyczące tematu Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, pomogą w zgromadzaniu danych potrzebnych do rejestracji oraz przeprowadzą pełen proces zgłoszeniowy.