Dobra nazwa dla spółki stanowi jej wizytówkę, jest to znak rozpoznawczy i coś z czym będzie ona utożsamiana przez cały okres prowadzenia przez nią działalności.
Nie ma recepty na to jak wybrać idealną nazwę, każdy przedsiębiorca indywidualnie musi zastanowić się jaka nazwa będzie dla niego odpowiedni i jaka sprawdzi się w przypadku jego firmy.
Dobra nazwa spółki:
– powinna być prosta – łatwa do zapamiętania,
– powinna być dopasowana do branży ? kojarzyć się ze świadczonymi usługami czy sprzedawanymi produktami,
– powinna być w języku polskim ? nie jest to regułą, ale zaleca się jeśli przedsiębiorstwo ma funkcjonować na terenie Polski, pozwoli to uniknąć przekręcania czy pomyłek,
– nie powinna mieć negatywnego wydźwięku ani źle się kojarzyć,
– powinna być unikalna – wyróżniać się tak, aby nie była mylona na przykład z inną firmą z branży,
– nie powinna być zastrzeżona jako znak towarowy,
– nie powinna być niezgodna z prawem czy naruszać dobre obyczaje ? na przykład zawierać przekleństwa,
– wywoływać pozytywne skojarzenia.