Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych to publiczny elektroniczny rejestr osób sprawujących kontrolę nad danymi podmiotami gospodarczymi decydując niejako o ich działaniu.
Do CRBR muszą zostać podane dane beneficjentów rzeczywistych również spółdzielni np. spółdzielni mieszkaniowych oraz spółdzielni europejskich. Z reguły w tym przypadku będą to członkowie zarządu spółdzielni.
Taki obowiązek na spółdzielniach ciąży od 31 października 2021 roku i ważne, aby istniejące podmioty wypełniły go do 31 stycznia 2022 roku.
Zgłoszeniowy wniosek CRBR spółdzielnia musi wykonać na stronie internetowej Rejestru Beneficjentów w formie elektronicznej w ciągu 7 dni od dnia powstania podmiotu lub dokonania zmiany w podmiocie. Brak zgłoszenia może wiązać się dla spółdzielni z sankcją finansową w kwocie do 1 mln złotych.
Wniosek CRBR spółdzielnia może zlecić naszym specjalistom, którzy przeprowadzą cały proces oraz będą monitorowali wprowadzane w Rejestrze Beneficjentów zmiany. Zapraszamy do zapoznania się z naszą pełną ofertą.