ePUAP profil zaufany bywa potrzebny nie tylko przedsiębiorcom, ale i osobom fizycznym. Jest on respektowany przez instytucje publiczne i pozwala załatwić wiele spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu. Za jego pomocą można między innymi starać się o przyznanie dotacji ze środków unijnych, rozliczać podatek dochodowy od osób fizycznych, zarejestrować samochód czy prowadzić korespondencję z urzędami.
Aby go pozyskać należy wykonać trzy proste kroki.
Pierwszym z nich jest założenie konta w systemie udostępnianym na jednej ze stron rządowych. Kolejnym, wypełnienie elektronicznego formularza i złożenie elektronicznego wniosku o założenie nam zaufanego profilu. Ostatnią czynnością, którą należy dopełnić jest udanie się do jednego z punktów umożliwiającego potwierdzenie tożsamości. Punktami tymi są urzędy, mp. Urząd Miasta i Gminy, urząd Wojewódzki, ZUS czy Urząd Skarbowy. Zatrudniani w nich pracownicy na podstawie dowodu osobistego lub paszportu potwierdzają tożsamość oraz weryfikują dane wprowadzone do formularza a następnie potwierdzają ePUAP profil zaufany i wydają stosowny dokument.