Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez Ministerstwo Sprawiedliwości od lipca istnieje możliwość korzystania z elektronicznego systemu Krajowego Rejestru Sądowego. Warto zaznaczyć, że elektroniczny dostęp do KRS ma na celu pomoc w sprawnym i szybkim dopełnianiu obowiązków przez przedsiębiorców.
KRS elektroniczny umożliwia:
– składanie i przesyłanie drogą elektroniczną wniosków, załączników i dokumentów do sądów rejestrowych lub Centralnej Informacji KRS;
– odbieranie korespondencji z sądów i Centralnej Informacji KRS.
Istotne jest, że do korzystania z elektronicznej wersji KRS niezbędne jest posiadanie elektronicznego podpisu umożliwiającego potwierdzenie tożsamości na składanych wnioskach i dokumentach, ale również w korespondencji z sądami rejestrowymi.
Składane dokumenty powinny być zapisane w formacie:
– pdf (z opcją umożliwiającą wykonanie wydruku)
– doc
– odt
– txt
– rtf
KRS elektroniczny ? czy uruchomiony od lipca system pozwoli na bezpieczne załatwienie spraw w kilka godzin? Przekonamy się o tym już niebawem, kiedy z e-KRS zacznie korzystać większa grupa przedsiębiorców.